• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dbf bestand wijzigt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Vrije Vogel

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2006
Als ik via Excel een dbf bestand bewaar of afsluit, worden deze gegevens niet opgeslagen.
De enigste mogelijkheid is: Deze gegevens naar een nieuw bestand kopieren en daarna het bestand opslaan onder een nieuwe naam, als een dbf 4 bestand. Meteen hetzelfde bestand weer openen (voordat dit is afgesloten). Je moet dat bestand openen, door het in de map te selecteren en bevestigen dat je dit bestand (wat nog open is) wilt openen.
Hierna kun je alles afsluiten en worden de gegevens wel bewaard.
Wat kan ik doen om deze omslachtige manier te overbruggen?
Alvast bedankt.
DVV

Beste De Vrije Vogel ;)

Be je hier iets mee ?

Groetjes danny. :thumb:

Hallo Danny,
Bedankt voor het meedenken, :thumb: maar het geeft helaas niet de oplossing.
Doordat het bestand wordt ingelezen in een bestaande database kan ik de headers niet aanpassen.
Ik knutsel wel iets in elkaar om mijn vriend, welke bijna geen verstand heeft van Excel, te helpen.

Misschien dat iemand anders nog een oplossing heeft.
Laat het onderwerp nog enkele dagen openstaan.

Groetjes DVV

Hallo Danny,
Bedankt voor het meedenken, :thumb: maar het geeft helaas niet de oplossing.
Doordat het bestand wordt ingelezen in een bestaande database kan ik de headers niet aanpassen.
Ik knutsel wel iets in elkaar om mijn vriend, welke bijna geen verstand heeft van Excel, te helpen.

Misschien dat iemand anders nog een oplossing heeft.
Laat het onderwerp nog enkele dagen openstaan.

Groetjes DVV

Wat gestoeid met wat macro's, waardoor ik het probleem heb kunnen omzeilen.
Mijn vriend weer helemaal blij, zijn personeel vroeg, waarom dit 10 jaar geleden niet was gebeurd. Niemand gevraagd!:)
Gr DVV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan